migrated_498.jpg

Mladší žáci bojovali na brněnském Startu

Poslední turnaj před Vánoci odehráli mladší žáci v Brně na Lesné. Tentokrát se postavili proti Hattricku, Znojmu a Dragons.

Mladší žáci odstartoval turnaj na Startu proti Hattricku. Utkání se od úvodního hvizdu hrálo ve velmi dobrém tempu, oba týmy hrály aktivně a konstruktivně. Hattricku se však dařilo proměňovat šance, a tak zvítězil. „Utkání proti Hattricku bylo ve znamení velmi aktivního florbalu, nesvázaného taktickými prvky. Hattrick měl individuálně lépe připravené hráče, což se projevilo zejména v dovednosti hráčů při hře s míčkem, v rozhodnutích hráčů a ve finální fázi“, prohlásil k prvnímu měření sil trenér Michal Havelka.  

V zápase se Znojmem se role obrátily. Mladší žáci byli individuálně na lepší úrovni, stejně tak v rychlosti hry, a svého soupeře nakonec jednoznačně přehráli. „Z hlediska individualit, zvolených individuálních řešení i jejích rychlosti jsme jednoznačně dominovali a soupeře jsme v utkání přehráli“, dodal k druhému souboji Havelka.

Na závěr turnaje se mladší žáci utkali s FBC Dragons. Od začátku se hrál velmi vyrovnaný zápas, který nakonec do vítězného konce dotáhli kyjovští hráči. „Jednalo se o velmi vyrovnané a aktivní utkání, kde se oba týmy snažily hrát bez jakýchkoli taktických prvků konstruktivní florbal. Vyrovnané bylo ve hře s míčkem, schopnosti řešit situace i v rychlosti“, okomentoval trenér Havelka.

Trenér Michal Havelka na závěr zhodnotil jak turnaj, tak současnou situaci u týmu mladších žáků: „Ve všech třech utkáních byli hráči postaveni před více či méně náročnější úkoly z hlediska vlastní tvorby sestavy, její změny ale i úprav jednotlivých postů. S projevenou důvěrou si poradili velmi dobře, když všechny úkoly, před kterými stáli, bez problémů vyřešili. Primární snahou celého nastavení družstva mladších žáků je individuální rozvoj hráčů, snaha o správná individuální řešení jednotlivých situací a vznik pochopení samotné hry. Z dlouhodobějšího hlediska tak není cílem připravovat hráče, kteří pouze plní pokyny trenéra, ale nejsou schopni vlastních rozhodnutí, neboť u nich nedošlo k pochopení vlastní hry. Naopak je v rámci dlouhodobější práce cílem, aby u hráčů došlo k pochopení hry, byli schopni samostatného řešení konkrétních situací na hřišti vlastními rozhodnutí a byli schopni za tato rozhodnutí přijmout odpovědnost a neočekávali pouze řízení ze strany trenéra spočívající ve splnění zadaných pokynů či určité herní šablony stanovené trenérem bez vlastního porozumění hře.“