79_20241120_103657.jpg
703_20211128_200852.jpg

Kluby finance potřebují, naše spolupráce mi dělá radost, říká v rozhovoru partner klubu Ing. Adam Placr

Během letní přestávky představil Florbal Židenice nový přírůstek mezi partnery – společnost INSIA. Spolupráce funguje na více frontách. Nejen, že INSIA klubu darovala finanční příspěvek, ale vyhradila také experta na pojištění a finance Ing. Adama Placra, který je k dispozici členům klubu a rodičům, aby pomohl s případným zajištěním nejen finančního poradenství. Z každé uzavřené smlouvy navíc klub získává provizi, což je další velká přidaná hodnota a podtrhuje, že se jedná o smysluplnou spolupráci. Přinášíme vám další rozhovor, tentokrát se zmíněným panem Placrem. Přečtěte si, jak dlouho už patří mezi špičku ve svém oboru, jak konkrétně vám může pomoci a třeba také to, jaký sport dělá nejraději!

Před 4 měsíci jsme představili nového partnera klubu - společnost INSIA. Ta klub podpořila finančním příspěvkem a zároveň vyhradila finančního experta Ing. Adama Placra, aby pečoval o členy klubu a jejich rodiče, pokud budou mít zájem o některý z produktů či o finanční poradenství. 

Adame, zkuste se na začátek čtenářům představit a říct, čím se profesně zabýváte. 

Dobrý den, mou prací jsou finance. Nejčastěji s klienty řeším otázku bydlení a s tím spojené další věci, jako jsou možností úvěrů na bydlení, pojištění a tvorba úspor.

Zkuste čtenářům objasnit, co všechno taková profese obnáší. Jaké produkty s klienty řešíte a kterým se věnujete nejčastěji?

V první řadě to obnáší velkou odbornost a aktivitu. Dělám vždy svou práci tak, jak nejlépe dovedu a kdykoliv mám čas. Někdy to znamená, že jsem na schůzce v 7 hodin ráno a ještě v 10 večer s klienty řešíme, jak na tu hypotéku dosáhneme. Klienti ví, že na nic nečekají a vždy když něco spěchá, tak během dne to zpracuji a ozvu se jim zpátky. A to je asi jeden z důvodů, proč jsou klienti tolik spokojeni. Jsem hrdý na to, že mě vyhledávají a ozývají se už spoustu let sami. Beru to jako známku kvalitně odvedené práce.

Co se týká produktů, které nejčastěji řeším, tak rozhodně jsou to v posledních letech hypotéky a úvěry na bydlení. Ať už klienti chtějí koupit byt, dům nebo stavět vlastní, tak velmi častá otázka bývá také refinancování stávajících úvěrů a zafixování si dobré sazby na trhu. Další velkou částí mé práce je pojištění osob, majetku a auta. V neposlední řadě to je spoření a investice, kde se nám s klienty daří zhodnocovat úspory poslední roky více jak 10 % ročně, což si myslím, že je velmi slušné číslo.

Jak dlouho se této profesi věnujete?

Začal jsem v roce 2014, takže nyní je to už více jak 7 let.

Pokud se nejedná o tajnou informaci, sdělte nám, kolik máte v současné době klientů, o které pečujete?

Tajná informace to rozhodně není, ale přiznám se, že přesné číslo nevím. Ale rozhodně to je v řádech vyšších stovek klientů, blížících se možná i k tisíci. Průměrně měsíčně mám 70 nových smluv, což je v našem odvětví obrovské číslo. Pro představu, pokud má poradce 1 smlouvu za den, tak už patří mezi ty úspěšné.

Většina z nás v životě řeší různá pojištění, povinné ručení, v rámci zajištění vlastního bydlení hypotéku, a další produkty. Pokud chceme vše zařídit na vlastní pěst, zabere nám to spoustu času. I to je jedním z důvodů, proč v dnešní době hojně využíváme právě finančních expertů. Je to tak?

Ano, přesně tak. Když to vezmu na příkladu hypotéky, tak klient, který půjde do banky sám, tak je pro ní 1 člověk, který si jednou, dvakrát za život půjde vyřešit úvěru. Naopak, když banky oslovím já, tak ví, že pokud mi dají dobrou nabídku, mají každotýdenní přísun nových klientů. To je hned první důvod, jednoduše se dostanu na lepší nabídku a dokážu srovnat trh a všechny sazby za pár minut. Klient, než by si oběhal všechny banky, tak by mu to pár dní zabralo. V neposlední řadě klienti ocení, že celým procesem je někdo snadno a srozumitelně provede a nemusí toho tolik řešit a vlastně zadarmo, protože oni poradci nic neplatí.

Stejně tak to lze převést na jakýkoliv produkt. Když si vezmu pojištění, tak dokážu srovnat nabídku od všech pojišťoven během chvilky, a ještě přidat zkušenosti, jak se daná pojišťovna chová ke klientům, a tak dále. Takže není nic snadnějšího než srovnat aktuální smlouvy, které klient má a buď zjistí, že má nejlepší nabídku a pokud ne, tak ji poté dostane. Nikdy neprohraje, pokud poradce odvede svou práci dobře.

Přesto ale mají poradci spíše špatnou pověst. Proč si myslíte, že tomu tak je? 

Ano, ještě stále finanční poradenství nemá dobrou pověst. Mnoho lidí to dělalo kvůli rychlým výdělkům, ale na úkor klienta. Proto rozhodně doporučuji si vybrat poradce, který pracuje dlouhodobě a má dobré reference, protože i to je známka kvality.

Přesto si myslím, že poslední roky díky zavedení mnoha legislativních změn, spousta špatných poradců skončila. Když se podíváme na čísla, tak za posledních 5 let skončily 2/3 poradců. To je obrovské číslo a udrželi se většinou jen ti, co svou práci dělají kvalitně a mají svou stálou klientelu. Bohužel bude nějakou dobu ještě trvat, než se to povědomí změní, nelze to změnit ze dne na den.

Já jsem na svou práci velmi pyšný a hrdě říkám co dělám, protože se vždy můžu podívat zpět na výsledky, kterých jsem dosáhl a kolika lidem jsem pomohl. Pevně věřím, že takových poradců bude jen přibývat.

Lidé mají často o poradcích zkreslenou představu, myslí si, že takovou činnost může dělat každý. K vykonávání je ale potřeba složit povinné zkoušky a ideálně mít ekonomické vzdělání. 

Ano, jak je uvedeno v představovacím článku, na odbornosti si zakládám a jsem přesvědčen, že mám přehled a znalosti v oboru na vysoké úrovni. První dva roky své práce jsem se spíše školil a učil, abych byl připraven a věděl, že v budoucnu mohu být klientům přínosem. Nyní je pro mě největší škola praxe. Díky 70 novým obchodním případům za měsíc si dovolím říct, že mě moc nových věcí nepřekvapí. Do toho mám vystudovanou vysokou školu ekonomickou a složené zkoušky na všechny produkty, což je za mě základ. Jednou ročně procházím následným vzděláním a prodloužením licencí, ale to je pro mě spíše formalita. Opravdu nejvíce mě učí praxe a spousta obchodních případů, které se postupně opakují.

Co mohou klienti od Vás očekávat? Jak taková spolupráce funguje v praxi?

Mohou očekávat hlavně rychlou a srozumitelnou komunikaci. Že nebudou čekat pár dní na odpověď, když budou něco potřebovat, ale že jim vždy co nejdříve odpovím a vyřeším jejich požadavek a také to, že se jim všechno budu snažit vysvětlit co nejjednodušeji, protože sám nemám rád nějaké právnické texty, kterým stěží člověk rozumí.

Nejlepší je na začátku zavolat na můj telefon 736 230 472 a pobavit se, co je potřeba a následně už se s klienty domlouvám, jak a co budeme dále řešit. Díky covidové době lze mnoho věcí vyřešit i na dálku přes telefon a email, což spoustu věcí usnadňuje. V zádech máme v kanceláři dva asistenty, kteří mi dělají podporu, díky nim zvládám tolik obchodních případů.

Patříte do skupiny INSIA se kterou jste se společně v červenci rozhodli podpořit náš florbalový klub. Proč Vám taková spolupráce dává smysl?

Dělá mi velkou radost vidět spokojenost a nadšení u těch, kterým jsem mohl pomoci. A tato spolupráce mi dělá o to větší radost, protože mohu pomoci nejen svými službami v oblasti financí. Ale také tím, že jsem s klubem domluvený, že velká část toho, co za svou práci dostanu, vrátím zpět klubu jako sponzorský dar. Co bych tady jen dodal, že mě platí vždy pouze finanční instituce, nikoliv klienti. Ti za mě služby nikdy nic neplatí.

Někteří členové už vašich služeb využili, že? 

Ano, vyřešili jsme už nějakou hypotéku, kde jsme při tom měli i pojištění osob a nemovitosti. Dokázali jsme ušetřit tisíce korun ročně na pojištění vozidel a u jednoho klienta máme investice, které mají zisk něco málo přes 20 % ročně.

Sám jste aktivní sportovec. Jaký sport Vás baví nejvíce?

Ano, ve školních letech jsem hrál házenou a nyní poslední roky hraji badminton za místní klub, a tak vím, že finance jsou v takových klubech potřeba. Proto se je snažím takto podporovat.

Chtěl byste na konec rozhovoru vzkázat něco těm, co přemýšlejí o některém z výše zmíněných produktů nebo těm, kteří mají zájem s vámi začít spolupracovat?

Pokud máte hypotéku a bude se Vám blížit fixace, máte svoje pojištění nebo Vám přijde nový předpis na auto, tak stačí zavolat na 736 230 472. Za zeptání určitě nic nedáte, nic Vás to nestojí a nejen, že můžete ušetřit spoustu vlastních peněz, ale podpoříte tím také klub. 

Související články

Florbal Židenice